Ενέργεια Τεχνολογία

Ναυσιπλοΐα και ενέργεια στον Αρκτικό κύκλο

Τον Ιανουάριο του 2018 ο Ρωσικός Στόλος του Βορρά απέκτησε το πρώτο παγοθραυστικό  αυτού του τύπου, το “Ιλιά Μούρομετς”, που προορίζεται να εξασφαλίζει  την απρόσκοπτη ναυσιπλοΐα των πολεμικών και εμπορικών πλοίων από το Βόρειο θαλάσσιο δρόμο, καθόλη τη διάρκεια του έτους.

 

Αυτό το παγοθραυστικό σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε κατόπιν παραγγελίας του Πολεμικού Ναυτικού και είναι μοναδικό στο είδος του. Είναι ντίζελ-ηλεκτροκίνητο με συνολική εγκατεστημένη ισχύ 10400 κιλοβάτ. Χάρις στον ειδικό σχεδιασμό του συστήματος πρόωσης και πηδαλιουχίας μπορεί να ανταπεξέρχεται επιτυχώς στις πιο δύσκολες συνθήκες πάγων.

“Ιλιά Μούρομετς”

 

Το πλοίο αυτό είναι το πρώτο μιας σειράς που αναμένεται να καθελκυστούν προσεχώς.

Παράλληλα προχωρεί και η ενεργειακή κάλυψη της περιοχής.  Η πρώτη πλωτή μονάδα παραγωγής ενέργειας έχει ήδη ρυμουλκηθεί στο λιμάνι του Μούρμανσκ όπου και ανεφοδιάζεται με καύσιμο.  Πρόκειται για τον πλωτό σταθμό παραγωγής ‘’Ακαντέμικ Λομονόσωβ’’ που μπορεί να ρυμουλκηθεί σε οπουδήποτε σημείο της υφηλίου και να συνδέεται με το τοπικό δίκτυο διανομής.

Η παραγόμενη ισχύς  από τους δυο αντιδραστήρες είναι μέχρι 80 μεγαβάτ που εξασφαλίζει την ηλεκτροδότηση μιας μικρής πολης περίπου 100 χιλιάδων κάτοικων. Οι διαστάσεις του πλωτού σταθμού είναι 144 μέτρα μήκος με πλάτος 30 και το εκτόπισμα 21,5 χιλιάδες τόνοι.  Είναι κλάσης πάγου που προϋποθέτει, εκτός από ενισχυμένη κατασκευή και ειδική ποιότητα χάλυβα για να ανταποκρίνεται σε χαμηλές θερμοκρασίες. Ο χρόνος εκμετάλλευσης είναι κατ’ ελάχιστο 36 χρόνια και ο ανεφοδιασμός σε καύσιμα προβλέπεται κάθε 5-6 χρόνια.

Για τις περιοχές της Ρωσικής Αρκτικής με δύσκολη προσπέλαση, μπορεί να χρησιμοποιηθούν και ειδικές μονάδες παραγωγής ενέργειας με εναλλακτικές πηγές όπως η αιολική σε συνδυασμό με παραδοσιακές . Μια τέτοια μονάδα κατασκευάζεται σήμερα και αναμένεται να παραδοθεί το 2019.

Πέραν αυτού ο οργανισμός ‘’Ροσατομ’’ παρουσίασε σε μια πρόσφατη έκθεση ένα μικρό κινητό αντιδραστήρα που μπορεί να τοποθετηθεί σε ρυμουλκούμενο όχημα ώστε να μεταφέρεται παντού. Η μονάδα αυτή μπορεί να παράγει  μέχρι 1,2 μεγαβάτ σε συνθήκες μέχρι -50 βαθμών Κελσίου και να αντικαθιστά συμβατικές πετρελαιοκίνητες μονάδες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *