Οι κατασκευαστές ολοκλήρωσαν την κατασκευή της καμάρας της Κριμαϊκής γέφυρας από τη μεριά που θα διέρχονται τα οχήματα, ανακοίνωσε το γραφείο πληροφόρησης “Crimsky Most”.
Αυτό σημαίνει, ότι η λωρίδα της γέφυρας μήκους 17 χλμ από το Ταμάν (περιοχή του Κρασνοντάρ) ως την Κριμαία έχει συναρμολογηθεί πλήρως. Μέρος του δρόμου (πάνω από 6 χλμ) περνάει πάνω από την επιφάνεια των υδάτων, ανεβαίνοντας σταδιακά από τα 5 ως τα 35 μέτρα πάνω από το πλωτό μέρος του πορθμού του Κερτς.
Το νήμα των μεταλλικών κατασκευών βάρους πάνω από 100.000 τόνους, εκτείνεται πάνω από το στενό του Κερτς ανάμεσα σε 288 ερείσματα. Η κατασκευή του τόξου της γέφυρας πάνω από την επιφάνεια των υδάτων βασίστηκε στη μέθοδο της προώθησης του φορείου: το φορείο σκυροδετείται στη ναυπηγική κλίνη, και στη συνέχεια προωθείται με τη βοήθεια ισχυρών βαρούλκων.
Στην εταιρεία “StroyGazMontage”, που έχει αναλάβει την κατασκευή, νωρίτερα είχαν δηλώσει ότι οι εργασίες προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς. Αυτό αφορά και στην κατασκευή της πλευράς της γέφυρας, από την οποία θα διέρχεται ο σιδηρόδρομος – αυτή τη στιγμή αναγείρονται τα υδάτινα ερείσματά του, ενώ ως το τέλος του χειμώνα θα αρχίσει και η κατασκευή του τόξου.
Το 2018 στη γέφυρα θα τοποθετηθεί ένα αυτοματοποιημένο σύστημα για την διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας.
Η γέφυρα πάνω από τον πορθμό του Κερτς θα είναι η μεγαλύτερη γέφυρα της Ρωσίας. Τα οχήματα θα αρχίσουν να κινούνται πάνω της από τον Δεκέμβρη του 2018 βάσει σχεδίου, ενώ τα τραίνα – τον Δεκέμβρη του 2019. Το συνολικό κόστος του πρότζεκτ ανέρχεται στα 227,92 δισεκατομμύρια ρούβλια (πάνω από 3 δις ευρώ.
Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η ψηφοφορία για την επιλογή της ονομασίας της γέφυρας μέσα από το Διαδίκτυο. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων πολιτών επέλεξε την ονομασία «Κριμαϊκή Γέφυρα».